איך נדע אם טוב לילד בגן החדש?

איך אפשר לדעת שלילד שלנו טוב במסגרת החדשה?
הרבה הורים שואלים אותי איך אפשר לדעת שלילד שלנו טוב במסגרת? (גן או בית הספר), אז הכנתי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להבין למה עליכם לשים לב לאחר כניסה למסגרת חדשה.
ראשית, הגיוני שיהיה קושי בהסתגלות למקום חדש, סביבה חדשה, צוות חדש, ילדים חדשים- הגיוני שהילד יבכה בימים הראשונים ואפילו במשך מספר שבועות ושיהיה לו קשה להיפרד אך אם הבכי נפסק אחרי כמה דקות והילד מתפנה לשחק עם ילדים אחרים או לעסוק בפעילויות של הגן אז הבכי הוא יכול להיות חלק מהקושי להיפרד ולא בהכרח מעיד על משהו אחר.
שנית, שימו לב לשפת הגוף של הילד כשהוא נכנס לגן ופוגש את הצוות- האם הוא רגוע ונינוח כשהסייעת מחבקת אותו? האם הוא נרתע ולא מוכן להתקרב לצוות? האם הוא מחבק בחזרה את הגננת? האם הילד יוצר קשר עין עם הצוות? מדבר איתן? מבקש מהן עזרה כשהוא צריך? כשילד מרגיש בנוח ברוב המקרים זה ניכר בשפת הגוף שלו ובהתנהגות שלו.
דבר אחרון, אם יש שינוי מהותי בהתנהגות של הילד גם במסגרת אבל גם בבית למשל- ילד גמול מחיתולים שמתחיל לעשות צרכים בתחתונים, ילד שהיה רגוע ולפתע חווה התקפי זעם שאינם אופייניים, ילד שהיה אוכל טוב ופתאום לא מוכן לאכול ופותח בשביתות רעב או ילד שהיה ישן טוב לילה שלם ופתאום התחיל להתעורר באמצע הלילה או לא מסכים ללכת לישון במיטה שלו אז יש מקום לברר מה קורה במסגרת והאם אכן ישנו קושי.
בכל מקרה בו אתם מרגישים שיש שינוי מהותי בהתנהגות של ילדיכם או שיש לו קושי אמיתי מומלץ לייצר שיח אמיתי ופתוח עם הצוות בגן או בבית הספר ואני בטוחה שהם ישמחו לשתף פעולה עם בקשותיכם ואם לא אז אפשר להתחיל לבדוק ולברר.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *