יחסי חמות- כלה

יחסי חמות- כלה

יחסי חמות כלה מאז ומתמיד נחשבו לטאבו, עניין שלא מדברים עליו, תמיד כשעולה הנושא ישנם רגשות מעורבים גם מצד הכלה וגם מצד החמות.

מצד אחד ישנה החמות שמרגישה ש"גנבו" לה את הילד, באה אותה בחורה צעירה ויפה והבן שלה שגידלה אותו במסירות והעניקה לו את כל כולה כל השנים, מסוחרר מאהבה הולך אחרי אשתו בעיניים עצומות, והאימא מרגישה זנוחה מאחור.
מצד שני ישנה הכלה אותה צעירה ויפה ומסוחררת בעצמה מאהבה שפתאום מקבלת רשימת דרישות ובקשות מהחמות שבמידה ולא תיענה להן בכניעה גם תקבל תגובה כועסת.
"על כן יעזב איש את אביו ואת אמו; ודבק באשתו, והיו לבשר אחד" (בראשית ב 24.)
יחסים קשים בין החמות לכלה תמיד יעמידו את הזוגיות בפני אתגרים וקשיים רבים, במי הוא יבחר? באימא שלו או באשתו? כל בחירה של הגבר עלולה להתפרש כבגידה באמו או באשתו- "הוא בחר בצד שלה". כל אלו גורמים לתסכול עמוק בין כל המעורבים במשוואה. וכשנכנסים לתמונה גם נכדים אז הקשיים הופכים להיות עצומים הרבה יותר עד כדי ויתור על היחסים עם סבא וסבתא ונתק.
אז איך אפשר לשפר את היחסים?
לעתים עקב השיח החברתי הרב סביב הנושא, אנחנו שוכחים שגם פה כמו בכל מערכת יחסים הכול סובב סביב תקשורת ופתיחות, אם קיים דיאלוג פתוח וכנה בנוגע לרצונות והצרכים שלנו אל מול החמות ולהפך מצד החמות כלפיי כלתה הכול יכול להיראות אחרת.
תאמו ציפיות- קודם כל עם הבעל, אם את יודעת מראש שמשהו שאימא שלו תעשה יפריע לך – שתפי את בן זוגך בהרגשה, שוחחי עמו על הנושא, אולי הוא בכלל לא מודע למה שהיא עושה או שאינו מודע למה שאת מרגישה? באותה נשימה תאמו ציפיות גם עם החמות- שתפי אותה בתחושותיך ובציפיות שלך ממנה בסיטואציות שונות.
שימרו על דיאלוג פתוח כנה ומכבד- שתפו ברגשותיכן, שוחחו על היחסים עם הנכדים בפתיחות אך עם זאת בכבוד.
אל תערבו את הנכדים בסכסוכים או ריבים עם סבא וסבתא- לפעמים נוח להורים להשתמש בילד ככלי נשק, אבל הילד לא אשם שנקלע לסיטואציה מסובכת, יש לזכור כי מכל אינטראקציה ומערכת יחסים ילדיכם לומדים משהו על העולם.
חמות- אל תתערבי, תהיי מעורבת, תביעי עניין- בילדים, בנכדים, בעבודה ובבית אבל אל תתערבי בזוגיות ובחינוך הנכדים- זה התפקיד של ההורים.
כלה- שתפי את חמותך, תערבי אותה בחיי המשפחה שלך, בילדים, בחייך הפרטיים, בדברים הטובים וגם בקשיים ובאכזבות.
חמות- אם את בוחרת לעזור בבייביסיטר או בעזרה כלכלית אל תשתמשי בזה כ"נשק", אם את בוחרת לעזור עשי זאת באהבה.
כלה- השתדלי לא להשתמש בסבתא רק כשירותי בייביסיטר או מטפלת, אלא לבלות יחדיו זמן איכות משפחתי, שהסבתא לא תרגיש מנוצלת.
זכרי שאחרי הכול החמות הזו גידלה בן לתפארת שבחרת לחיות איתו את שארית חייך אז כנראה שהיא בכל זאת עשתה משהו נכון, ואת חמות יקרה זכרי שהעובדה שהבן שלך בחר לחיות בזוגיות לא משאירה אותך מאחור אלא להיפך לוקחת אותך צעד אחד קדימה לשלב אחר, להיות חמות תומכת ומלווה וסבתא מפנקת.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *